Ogłoszenie w sprawie wyznaczenia do wykonywania czynności urzędowych w imieniu Powiatowego Lekarza Weterynarii
Żuromin, dnia 16.11.2020r.
Ogłoszenie
Informuje się, iż Powiatowy Lekarz Weterynarii w Żurominie wszczyna z urzędu postępowanie w sprawie wyznaczenia do wykonywania czynności urzędowych w imieniu Powiatowego Lekarza Weterynarii w Żurominie. W związku z powyższym PLW w Żurominie wskazuje, iż:
- Rodzaj czynności zgodnie z art. 16 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. o Inspekcji Weterynaryjnej:
- Szczepienia ochronne lub badania rozpoznawcze,
- Sprawowanie nadzoru nad miejscami gromadzenia, skupu lub sprzedaży zwierząt, targowiskami oraz wystawami, pokazami lub konkursami zwierząt,
- Badanie zwierząt umieszczonych na rynku, przeznaczonych do wywozu oraz wystawianie świadectw zdrowia,
- Sprawowanie nadzoru nad ubojem zwierząt rzeźnych, w tym badanie przedubojowe i poubojowe, ocena mięsa i nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie zwierząt w trakcie uboju,
- Badanie mięsa zwierząt łownych,
- Sprawowanie nadzoru nad rozbiorem, przetwórstwem lub przechowywaniem mięsa i wystawianie wymaganych świadectw zdrowia,
- Sprawowanie nadzoru nad punktami odbioru mleka, jego przetwórstwem oraz przechowywaniem produktów mleczarskich,
- Sprawowanie nadzoru nad przetwórstwem i przechowywaniem jaj konsumpcyjnych i produktów jajecznych,
- Pobieranie próbek do badań,
- Sprawowanie nadzoru nad sprzedażą bezpośrednią,
- Badanie laboratoryjne mięsa na obecność włośni.
- lProwadzenia kontroli urzędowych w ramach zwalczania chorób zakaźnych zwierząt.
- Sprawowania nadzoru nad wyładowywaniem ze statków rybackich i statków przetwórni produktów rybołówstwa, nad obróbką, przetwórstwem i przechowywaniem tych produktów oraz ślimaków i żab.
- Wykonywanie niektórych czynności pomocniczych.
- Chętni do wykonywania wyżej wymienionych czynności na terenie powiatu żuromińskiego w ramach wyznaczenia (od 01.01.2021 do 31.12.2021r.) zobowiązani są do złożenia deklaracji dotyczącej gotowości do wykonania czynności oraz dokumentów potwierdzających wymagane kwalifikacje:
- Dyplom lekarza weterynarii nr…...
- Prawo do wykonywania zawodu lekarza weterynarii nr… ..
- Zaświadczenie o wymaganej praktyce podyplomowej
- Orzeczenie lekarskie do celów sanitarno-epidemiologicznych.
- Zaświadczenie o przebytym szkoleniu BHP
- Zgoda kierownika zakładu leczniczego dla zwierząt na wykonywanie czynności określonych w art. 16 ust. 2a ustawy z dnia 29.01.2004r. o Inspekcji Weterynaryjnej
- Dyplom specjalisty w zakresie…………………………………. ………..…
- Oświadczenie/Zaświadczenie o posiadanym więcej niż 10 letnim doświadczeniu w zawodzie lekarza weterynarii lub pokrewnym związanym z weterynarią
- Oświadczenie/Zaświadczenie o posiadanym więcej niż 3 letnim stażu pracy w Inspekcji Weterynaryjnej
- Oświadczenie o zatrudnieniu w jednostkach Inspekcji Weterynaryjnej
- Oświadczenie o uprzednim wyznaczeniu do wykonywania czynności urzędowych
- lnne …….….…
- W/w dokumenty należy złożyć w siedzibie Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Żurominie ul. Olszewska 7 w nie przekraczalnym terminie do dnia 30.11.2019r. do godziny 1200 (decyduje data wpływu dokumentów do siedziby PIW).
Dokumenty które wpłyną po w/w dacie i godzinie, nie będą brane pod uwagę przy wyznaczaniu lekarzy weterynarii. Z pośród złożonych deklaracji zostaną wybrane osoby, które następnie będą wykonywały czynności w ramach wyznaczenia. - Zapoznanie się ze zgłoszeniami nastąpi w dniach 01.12.2020r.-04.12.2020r.
- Wyznaczenie następuje z urzędu na podstawie decyzji administracyjnej po przeprowadzeniu przez PLW postępowania. Zgłoszenie osób ubiegających się o wyznaczenie nie jest równoznaczne z wszczęciem postępowania administracyjnego, które to będzie toczyło się z urzędu tylko i wyłącznie względem osób, których zgłoszenie zostało pozytywnie zweryfikowane i zakwalifikowane do wyznaczenia.
- Jednocześnie wraz z w/w informacją PLW udostępnia ,,Formularz zgłoszenia wstępnej gotowości do pojęcia czynności z wyznaczenia, o których mowa w art. 16 ustawy o Inspekcji Weterynaryjnej’’.